Podkręć kreatywność swoich pracowników
Kreatywność to rozwój, a jej brak to zastój. Jest także aktem, który sprawia, że pomysły, które jeszcze chwilę temu były częścią naszej wyobraźni, stają się rzeczywistością. Deepak Chopra powiedział kiedyś, że „to najważniejsza forma myślenia”. To również skrzydła, które unoszą, popychają do przodu, daję nowe szanse i sprawiają, że zmierza się w kierunku innowacyjności. Ale jak dbać o podkręcić kreatywność pracowników? Oto kilka wskazówek, z którymi warto się zapoznać.
Zależy ci na dotarciu do tłumacza, który posiada ogromne pokłady kreatywności? Pomyśl nad skonsultowaniem projektu z profesjonalistami z renomowanego biura tłumaczeń. Oddaj pracę w zaufane ręce!
Po co nam kreatywność?
Życie człowieka tak już jest skonstruowane, że wymaga od nas każdego dnia podejmowania działań, które wiążą się z wykazaniem o kreatywności – na szybko potrzebny jest nam pomysł, aby rozwiązać naglącą sytuację, potrzebujemy nowatorskiego rozwiązania problemu, czegoś nie można i trzeba to obejść. W każdym z tych przypadków i w wielu innych będzie nam ona potrzebna.
Stąd w interesie każdego człowieka – zarówno w przestrzeni osobistej, jak i zawodowej – leży dbanie o rozwój kreatywności.
Dlaczego kreatywność pełni ważną rolę w naszym życiu?
Pomaga nam rozwiązywać problemy,
może sprawić, że będziemy żyli dłużej,
pomaga stać ci się bardziej pewną osobą,
nowy sposób wyrażania siebie,
przynosi satysfakcję.
Jak ją rozbudzić w sobie?
Nie ma tu jednej i prawidłowej odpowiedzi. Każdy z nas jest inny, tak samo jak i różne sytuacje, w których ona się nam przydaje. Wiąże się z wieloma czynnikami, m.in. z środowiskiem, ludźmi, naszymi cechami osobowości, poszukiwaniem duchowej inspiracji czy nawet ze zwykłym przypadkiem.
Kreatywność daje nam siłę!
Okazuje się, że przeprowadzono badania dotyczące kreatywności, których wyniki pokazują jasno – twórcze myślenie sprawia, że tworzą się nowe połączenia między różnymi częściami naszego mózgu.
Jak dbać o kreatywność w pracy?
Tłumacze, jak i przedstawiciele wielu innych zawodów, każdego dnia zmagają się z tak nieoczekiwanymi i nowymi sytuacji, że bez kreatywności trudno ruszyć do przodu.
Ważne jest podejście firmy, które zwraca uwagę na kwestie tj.:
podkreśl znaczenia kreatywności dla biznesu – każdy pracownik musi być tego świadomym,
wygospodarowanie czasu na kreatywność,
aktywne wymaganie od pracowników twórczego podejścia do pracy,
szkolenia z technik kreatywności i innowacyjności,
poszerzanie doświadczenia pracowników,
rozmowy z pracownikami na temat ich pracy,
zapewnienie pracownikom świadomości, że mogą na tobie polegać,
tolerancja błędów – w końcu idzie o kreatywność, a tu pierwszy pomysł nie musi być strzałem w dziesiątkę,
nagradzanie tych, którzy kreatywnie podchodzą do swoich obowiązków,
uczenie pracowników poszanowania dla idei i wartości.
Mam na imię Krystian i jestem poznaniakiem. Od 2 lat pracuję jako tłumacz języka norweskiego i twórca artykułów o tematyce lingwistycznej. W swojej pracy cenię elastyczność i możliwość nieustannego rozwoju, dzięki czemu swoim doświadczeniem i praktyczną wiedzą chętnie się z Wami podzielę. Poza pracą czas wolny spędzam na basenie, gdzie od ponad 7 lat amatorsko uprawiam pływanie. Jest to dla mnie fantastyczny relaks i odprężenie po długim dniu oraz solidna dawka pozytywnej energii na cały następny dzień.